بسته بندی مواد غذایی علاوه بر زیبایی بصری که به محصول می بخشد ، دربرگیرنده توضیحاتی اجمالی درمورد محصول و برند شماست و یک طراحی زیبا ، در منحصر به فرد کردن محصول و افزایش ترغیب مشتری به خرید تاثیر شایانی دارد.
طراحی بسته بندی مواد غذایی می بایست حاصل دانش و تجربه ، همچنین مبتنی بر نیاز بازار هدف باشد.هر مواد غذایی بسته به نوع و شرایط نگهداری ،میبایست دارای بسته بندی مخصوص به خود باشد که باعث ماندگاری و حفظ کیفیت محصول از مرحله تولید تا مصرف شود. در گذشته نیز مردم به شیوه هایی سنتی مواد غذایی خود را بسته بندی می کردند؛ بطورمثال در کوزه های شیشه ای وسفالی ، با استفاده از چوب پنبه یا موم بسته بندی میکردند و در نهایت با آب می جوشاندن تا ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهند.
امروزه طراحی بسته بندی مواد غذایی به صورت یک بازار رقابتی درآمده و پیشرفتهای زیادی داشته بطوری که در تمامی مراکز فروش بسته بندی ها و برندهای متفاوت وزیبایی به چشم می خورد که در برگیرنده ماهیت محصول، یا به زبان ساده تر محصول را معرفی و برای آن بازاریابی می کند. یک طراح بسته بندی مواد غذایی می بایست علاوه بر توجه به زیبایی و شکیل بودن طرح بسته بندی، نگهداری و طول عمر محصول را هم در نظر بگیرد .
یک بسته بندی خوب ، باید از خرابی و آلودگی محصول جلوگیری کند و باعث ماندگاری و طول عمر محصول گردد در غیر اینصورت باعث از بین رفتن مواد غذایی شده و باعث متضرر شدن تولید کننده و از بین رفتن مواد غذایی خواهد شد.
یک طراح بسته بندی مواد غذایی می بایست علاوه بر توجه به زیبایی و شکیل بودن طرح بسته بندی، نگهداری و طول عمر محصول را هم در نظر بگیرد . یک بسته بندی خوب، باید از خرابی و آلودگی محصول جلوگیری کند و باعث ماندگاری و طول عمر محصول گردد در غیر اینصورت باعث از بین رفتن مواد غذایی شده و باعث متضرر شدن تولید کننده و از بین رفتن مواد غذایی خواهد شد.
مهمترین نکاتی که در طراحی بسته بندی مواد غذایی باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از :
در عکس پایین شما می توانید نمونه ای از هزاران پروژه انجام شده توسط تیم ما را مشاهده نمایید
شما هم میتوانید با استفاده از تجارب چندین ساله متخصصین ما در امر صنایع بسته بندی، از بهترین نوع دیزاین و تخصصی ترین قالب های مدرن در این صنعت بهره مند شوید.
یکی از روشهایی که طراحان برای ایفای نقش بسته بندی در فروش محصولات غذایی به کار میبرند، استفاده از بسته بندی خلاقانه زیبا و با کیفیت بالاست ؛ به نحوی که بسته بندی بتواند ارتباط موثر را با خریدار برقرار کند و با ایجاد تمایل و علاقه زمینه انتخاب محصول را فراهم آورد. بسته بندی، پوشش و لباس محصول است و خریدار با دیدن بستهبندی؛ سطح کیفیت، قیمت، نوع محتوی و کارکرد آن را حدس می زند.
بستههایی که دارای تصاویر بیشتری هستند، قصد و نیّت خرید را بصورت قابل توجهی افزایش میدهند. در این موارد کالا ، از طریق تصویر روی بسته حمایت و کمک تبلیغاتی میشود. بررسی تأثیر روانشناسی رنگ در بسته بندی مواد غذایی و نقش آن در جذب مشتری و خرید محصول تاثیر بسزایی دارد. برای نمونه انتخاب بستههایی با نسبت طلایی، جذابیت بسته بندی محصولات را افزایش میدهد و توجه مشتریان را به خود جلب میکند.
قبل از سال 1400
کشور ایران - ترکیه
این پروژه تکمیل و تحویل سفارش دهنده داده شده است